tisdag 18 februari 2014

30 dagar!

God morgon! Jag har haft lite problem med att komma in på bloggen och var rädd att mitt konto blivit avstängt av någon anledning.
Jag har inte mått så bra de senaste dagarna, deppig, trött och omotiverad...
Men jag har verkligen fått nog av det nu! Jag ska försöka att bli bättre på att ta hand om mig eller så som Fin uttryckte det igår "jag ska tvinga mig själv att må bra" för det går...eller?
Jag ska i alla fall testa att på 30 dagar bli lite piggare och friskare. Så nu börjar alltså experimentet!
Så hur ska jag lyckas förändra mitt mående på 30 dagar? Jag har satt några regler för mig själv som jag ska följa och det handlar mest om att skapa rutiner (och för mig som har Aspergers syndrom är rutiner något heligt som är svårt att uppnå).
  •  Ät tre nyttiga mål mat om dagen och gärna mellanmål bestående av frukt och nötter.
  •  Jag ska träna på gym så ofta jag kan men MINST 30 minuters kondition om dagen. 
  • Jag ska undvika socker! 
  •  Gör en lista på vad jag ska göra varje dag.
  •  Blogga och berätta om hur det går varje dag (helst)!
Så nu börjar det! Jag rivstartar med en väldigt tidig körlektion (08.00) och hör av mig lite senare idag om hur första dagen har gått.
KRAM

2 kommentarer:

  1. Go go Hanna! Har själv börjat blogga igen och ska försöka hålla igång det! Du får gärna följa :) www.livet-enligt-sandra.blogspot.se. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad roligt att du bloggar igen! GO SANDRA.

      Radera